Helgen som gick

Det har varit en mycket trevlig helg.

I går var vi hos R&S och hade lite biljard och snack kväll vilket var mycket trevlig.

Man kan lugnt säga att det var mycket baby snack då det är två pat som väntar barn.

Gott att drick och gott folk att snacka och umgås med vad garanterat tevat för igår och det blev även lite öväntae julklappar som utdelades.

Jag visste att det hade samlats ihop till en jacka till gubben som visade sig vara en skin jacka, men söta J&J hade även köpt baby kläder til R&S som var så sjukt söta, och jag fick oxå julklapp som visade sig vara en jätte gosig tröja och ett par jätte sköna tights som garanterat kommer att bli använd flitigt nu under jul och nyår.

Idag har det varit lugna gatan som gällt. gubben och varit iväg det mesta av dagen efter P hade åkt hem (han sov här efter festen) och jag har mest suttit och funderat och läst en blogg jag fatnat för just nu.

Bloggen http://lindaskriver.blogspot.com handlar om linda som undertiden hon var gravid med sitt tredje barn får reda på att hon drabbats av inflamatorisk bröstcancer.

Man får följa henne genom alla behandlingar och hennes vardag,med att som det innebär med att ha små barn samtidigt som man har en cancer sjukdom med tillhörande behandlingar med komplikationer och biverkningar som kan komma i sambad med behandlingarna. Tyvärr har linda drabbats av mestastaser (Spridning) tillföljd av cancern så man får även lite insikt om hur den behandlas i förhållande till behandling och smärtstillning.

Jag hittade denna blogg via en annan blog jag följer och nyfiken som man är så kunde jag inte hjälpa att börja läsa bloggen från början vilket är lång innan sjukdommen kom in i hennes och hennes familjs liv vilket för min del inte bara gör att man får en bättre förståelse för hur mycket som ändras för henne utan jag blir full av vilja att lära mig mera.

Jag är en nyfiken person och kan lätt bli intresserad över vissa ämnen och vill gärna lära mig så mycket som jag kan inte bara för att det gangnar mig rent profesionellt då jag är vård personal utan även man får en chans att tänka över hur man själv kanske hade kunnat reagera om det hänt en själv eller ens anhöriga.

Har fått höra att jag är lite konstig som tycker om att jobba på ex hospic där folk kommer för att dö i princip eller för att jag gärna läser böcker med både svåra livs öden och grova psykiatriska problem.

Min mamma försökte en period när jag läste mycket om ungdoms graviditerer och psykiatriska böcker att hinda mig lite men det slutade med att han bara sa "bara du inte blir sån". Min mor är en kännslig själ och det är inte alla som klarar av att vara runt döden och svårt sjuka som jag har varit.

Jag har inte bara jobbat med svårt sjuka äldre människor utan jag känner även en del personer med varierande psykiskt hälsa ,vilket jag måste säga har förändrat mig till det bättre. Jag tänker inte som man säker gjorde en gång att varför lägga ner så mycket tid på denna person som ändå inte kommer bli bättre utan tänker snarare i banorna om vad kan jag göra för att denna person ska ha det så bra som möjligt.


Nu blev det mycket snurr men sånt händer.

Sov gott alla


//Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0