Svärmor och rocky road

God kväll gott folk, då var denna dagen slut.

Vaknade av att homoluren ringde och frågade om jag kunnde komma och lämna mat pengarna till snytt för han glömde mitt kort i morse så det var bara till att gå upp och kolla bussen.

Skulle ha hjälp en granne att sätta upp gardiner idag men det blev att jag åkte till svärmor istället och hände där hela dagen när jag ändå var på det hållet.
Det blev mycket snabba ryck när jag skulle med bussen så frukosten åkte ner i en påse och vidare ner i väskan och sen spriga till bussen, som tur var han jag inom grannen och säga att vi fick ta gardinerna imorgon.

Svärmor har bakat bullar hela dagen så fick några med mig hem oxå och svärfar körde oss till willys så det blev lite julgodis idag ändå. tyvärr blev det inte riktigt som jag hade tänkt med gott blev det.

Rocky road ala carro

600g choklad
två påsar dumbe kola
4 dl nötter
två nävar mini marshmallows eller klipta vanliga

Smält chokladen och blanda allt.
Häll på en plåt och platta till ca 3cm tjockt och kyl i kylen
dela i 12 stänger eller lagom stora munsbitar.

Nu är man hemma och vilar. tyvärr blev inte min fot lindad i morse så den värker snällt.

Sov gott folket

//Caroline

Kommentarer
Postat av: tilda :)

sv: Ja, det är den verkligen!!

Hur är det med dej idag? :)

2010-12-16 @ 10:11:44
URL: http://ttildajacobsson.blogg.se/
Postat av: tilda :)

sv: kanske inte super bra just nu..

Vad gör du? :)

2010-12-16 @ 12:21:37
URL: http://ttildajacobsson.blogg.se/
Postat av: tilda :)

Aha, det visste jag inte! Men nu vet jag haha :)

2010-12-17 @ 18:49:55
URL: http://ttildajacobsson.blogg.se/
Postat av: tilda :)

Jaha, juste! :)

ja, allting är väl lite annorlunda gemfört vad det va för några år sen..

2010-12-17 @ 20:01:39
URL: http://ttildajacobsson.blogg.se/
Postat av: tilda :)

nej, hon har inte haft det lätt, har inte känt henne så länge (vi började snacka ibörjan av 9an kanske..) vi har småsnackat och så innan liksom sagt hej och så till varandra, men nu säger vi mer än hej, vi snackar om allt möjligt. Både bra och dåligt, hon är en riktigt bra vän och är sjukt glad att hon och jag börjat snacka, för vi förstår varann så bra. Du måste vara riktigt glad som har en sån syster som lollo..



Nae.. Kanske inte jättelätt..



vi är bara 15 och har redan förstått att ingenting i livet är lätt eller enkelt.

2010-12-17 @ 20:15:24
URL: http://ttildajacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0